English
تاریخ : شنبه 8 شهريور 1393
کد 1

موفقیت چشمگیر تیم دانشجویی دانشگاه مراغه در مسابقات سراسری عملیات حرارتی کشور

تیم دانشجویی دانشگاه مراغه رتبه اول مسابقات سراسری عملیات حرارتی کشور را کسب کرد.
تیم دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه مراغه متشکل از آقایان علیپور و کلانتری با راهنمایی دکتر حسین شکروش در یازدهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی کشور موفق به کسب رتبه اول گردید.
این دوره از مسابقات با شرکت 136 نفر دانشجو در قالب 40 تیم دانشجویی از دانشگاه های مختلف کشور از جمله دانشگاه های فردوسی مشهد، مالک اشتر اصفهان، صنعتی اصفهان، شریف، شیراز، شهید چمران اهواز، مراغه، آزاد نجف آباد، آزاد آمل، کرج و دانشگاه تبریز به مدت دو روز در دانشگاه تبریزبا اهداف ایجاد تحرک، پویایی، نشاط و رقابت سازنده و سالم بین دانشجویان مستعد و علاقه‌مند به حوزه مهندسی مواد به خصوص در زمینه عملیات حرارتی و ترویج این علم در صنایع مادر کشور و متقابلا کمک به سطح علمی- پژوهشی دانشجویان مهندسی مواد برگزارگردید.
در این مسابقات دانشگاه‌ های مختلف صنعتی و بزرگ کشور همچون دانشگاه ‌های فردوسی مشهد، مالک اشتر اصفهان، صنعتی اصفهان، شریف، شیراز، شهید چمران اهواز و تبریز شرکت کرده بودندکه در دو بخش آهنی و غیرآهنی به رقابت پرداختند که در بخش آهنی هدف رسیدن به دو خاصیت مکانیکی سختی و مقاومت به ضربه بالاتر بود. در بخش غیرآهنی مسابقه نیز از نمونه های با جنس آلیاژ آلومینیوم Alclad 2024-O  استفاده شده بود که هدف رسیدن به سختی ویکرز بالاتر در زیرلایه آلومینیوم بود.
تیم دانشگاه مراغه بعد از رقابت دو روزه با تیمهای دیگر موفق به کسب رتبه اول، تیم دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه دوم و تیم دانشگاه شیراز رتبه سوم این رقابت ها را بخود اختصاص داد.


  • نوشته شده
  • در شنبه 8 شهريور 1393
  • تعداد بازدید 2280